Ziggo introduceert vandaag de SmartWifi app voor alle klanten die in het bezit zijn van een Ziggo Connectbox. De app maakt het mogelijk om meer uit de wifi-verbinding te halen en controle te krijgen over alle apparaten die met wifi in verbinding staan. Zo worden de witte wifiboosters (modellen vanaf 2015) geoptimaliseerd en kan de klant met een scan de wifi-kwaliteit per kamer of kantoor testen. Met de komst van de SmartWifi app zorgt Ziggo ervoor dat haar klanten nu en in de toekomst nog beter zijn voorbereid.

Wifi Case manager visual.jpg.png

De SmartWifi app van Ziggo helpt klanten met het verbeteren van hun wifi-ervaring door onder meer het toegankelijker maken van een overzicht met welke apparaten er verbonden zijn met het wifi-netwerk. Na eenmalig in te loggen in Mijn Ziggo, maakt de Ziggo SmartWifi app het mogelijk om zelf gemakkelijk:

  • Met één druk op de knop je wifi te verbeteren
  • Te zien welke apparaten met je wifi verbonden zijn
  • Een speciaal afgeschermd en veilig gasten-wifi-netwerk te maken
  • Internet en televisie te installeren aan de hand van slimme installatiegidsen
  • De veilige Ziggo Wifispots buiten de deur te gebruiken
  • De netwerknaam en wachtwoord van je wifi aan te passen
  • Een thuisscan uit te voeren om zo je thuisnetwerk te testen

Met één druk op de knop je wifi verbeteren
Klanten met een Ziggo Connectbox maken zowel gebruik van de 2,4GHz als de 5GHz frequentieband en in sommige gevallen daarnaast gebruik van een wifibooster. Hierdoor kunnen er meerdere aparte wifinetwerken in één woning of kantoor ontstaan. Om te voorkomen dat je apparaat pas overschakelt van het ene netwerk naar het andere netwerk als er geen bereik meer is, zorgt de SmartWifi app ervoor dat dit naadloos één netwerk wordt. Hierdoor ervaart de klant overal in de woning of op het kantoor optimale wifi.

Ziggo's app-familie
Met de bestaande Ziggo GO app kunnen klanten ongeacht waar ze zijn van elk scherm een tv maken. Daar is recentelijk de Mijn Ziggo-app aan toegevoegd. In de Mijn Ziggo app staan overzichtelijk alle gegevens van de klant en zijn veel gestelde vragen gemakkelijk terug te vinden. De SmartWifi app is dé nieuwste toevoeging aan Ziggo’s app-familie om het gebruikers nog makkelijker te maken, dag en nacht.

Bij vragen met betrekking tot het verbeteren van wifi, kunnen klanten altijd terecht bij de klantenservice via de Mijn Ziggo app. De Mijn Ziggo-app is uitgerust met een handige Messenger-functie om 24 uur per dag, zeven dagen in de week snel in contact te komen met een wifi-expert.

Meer informatie over de SmartWifi app is te vinden op onze website. De app is ook direct te downloaden via de App Store of Play Store.

Klanten die gebruik maken van de TP-Link Deco M4 Smart Wifiboosters kunnen gebruiken maken van de TP-Link Deco app.