De totale omzet van VodafoneZiggo is in 2019 met 1% gestegen in vergelijking met 2018. De stijgende omzet is de laatste drie kwartalen te zien geweest. Deze groei wordt naast een aanwezige stabiele omzetgroei in de vaste markt voor tv, internet en telefonie ook gedreven door betere verkoop van mobiele telefoons.

Ondanks de sterke concurrentie realiseert VodafoneZiggo ook dit jaar commerciële groei:
+ 269.000 mobiele (postpaid) klanten, + 45.000 vaste internetklanten. De groei zien we al 11 kwartalen op een rij.

Het bedrijf ziet dat onze geconvergeerde (Non-Stop-Gratis-Extra’s) diensten nog steeds naar grote tevredenheid worden afgenomen door de klanten. Bijna 75% van de mobiele klanten en 40% van de vaste klanten nemen producten af van zowel Vodafone als Ziggo. In aantallen zijn er dit jaar 541.000 mobiele klanten en 286.000 vaste klanten bijgekomen die een gecombineerd product afnemen. In totaal zijn dat 2 miljoen mobiele klanten in ruim 1,3 miljoen huishoudens.

Blijvende groei van de operationele winst (OCF of Operating Cash Flow), dit jaar met 4% ten opzichte van 2018.

Met de uitrol van supersnel gigabit-internet zet VodafoneZiggo een belangrijke stap in zijn ambitie om met GigaNet – het krachtige netwerk van Vodafone en Ziggo – Nederland klaar te maken voor de digitale toekomst.

VodafoneZiggo in 2019_3000px.jpg

Lees hieronder ook het volledige (Engelstalige) persbericht en de cijfers van het vierde kwartaal.