Vanaf deze zomer biedt Ziggo een nog betere tv-ervaring aan klanten met interactieve televisie. Meer dan 1 miljoen klanten kregen een upgrade en de mogelijkheid tot uitbreiding met voice control voor meer gebruiksgemak tijdens hun favoriete kijkmomenten. Het aanbod van sport evenementen in 4K breidt uit en komt beschikbaar in meer televisie-abonnementen. Ook kunnen nog meer klanten hun favoriete programma’s terugkijken.

De Mediabox XL heeft een upgrade gekregen die zeker 1 miljoen klanten een betere televisie-ervaring biedt. Om klanten te helpen met snellere navigatie en makkelijker zoeken, kunnen klanten na deze upgrade gratis een voice control afstandsbediening ophalen in een Vodafone of Ziggo winkel. Ook krijgen ze meer opslagruimte voor het opnemen van programma’s. Klanten kunnen deze nu via de Ziggo GO app overal in de EU bekijken op hun mobiele telefoon.

Marcel de Groot, Directeur Consumentenmarkt VodafoneZiggo: “Ziggo biedt onze 4 miljoen klanten graag toegang tot hun favoriete content in de hoogst haalbare kwaliteit. Hierbij staan gemak en de beste kijkervaring centraal. Met een groter aanbod aan content groeit ook het aantal keuzes voor klanten. Wij helpen klanten daarom door hun favoriete content beter vindbaar te maken en zo een nog betere tv-ervaring te geven.”

Daarnaast zal Ziggo vanaf 1 juli een aantal abonnementen uitbreiden met extra functionaliteiten. Zo kunnen alle klanten met een Mediabox XL en TV Start-abonnement hun favoriete tv programma's tot twee dagen terugkijken. De Mediabox Next is vanaf 1 juli beschikbaar voor nieuwe klanten met een Complete-abonnement. Zij krijgen dan ook de mogelijkheid om een aantal programma’s in 4K-beeldkwaliteit te kijken voor de beste ervaring. Ook breidt Ziggo het aantal sportevenementen dat in 4K-beeldkwaliteit aangeboden wordt uit met het beste van de Olympische Spelen Tokyo 2020 op Eurosport 4K en de enkelfinales van Wimbledon. Met deze haarscherpe beeldkwaliteit lijkt het voor sportliefhebbers net alsof zij zelf op de tribune zitten.