Verhalen
Het doel is om van klanten fans te maken

Het doel is om van klanten fans te maken

Een timeline vol hapklare extra's

Een bioscoopavond Game of Thrones en virtuele Formule 1-races. Zulke extra's trekt VodafoneZiggo uit de kast om klanten te wijzen op alle voordelen van hun abonnement. Een kijkje achter de schermen bij de afdeling die hier dagelijks mee bezig is.

Het Brand Publishing team is onderdeel van de marketingafdeling en werkt voor zowel Vodafone als Ziggo. Deze afdeling bedenkt de hele dag creatieve concepten, gekoppeld aan de producten en diensten van de twee merken. Dat kunnen bijvoorbeeld originele acties en inhakers op sociale media zijn, maar ook bijeenkomsten, video-concepten en games. Het Brand Publishing team wordt ook wel ‘de Hub’ genoemd, omdat ze als team dwars door de hele organisatie met iedereen en ieder team samenwerken; van marketing tot webcare, van programming tot media en van sponsoring tot HR.

Bewust maken
Het doel is om van klanten fans te maken. Door ze optimaal te laten profiteren van hun abonnement op mobiel, internet en entertainment gebied. Soms begint dat bij: weten wat je in huis hebt. Sommigen hebben bijvoorbeeld niet precies op het netvlies wat er allemaal voor moois te zien is in hun entertainment pakket. Of ze weten nog niet hoe handig de Ziggo Go app is. Door onder andere tips – in de vorm van branded content - te geven over nieuwe films en steengoede series, hoopt VodafoneZiggo deze doelgroep bewust te maken van alle mogelijkheden van de  abonnementen.

Timeline = hartslag
Om aan te sluiten op wat er leeft binnen de doelgroep, houdt het team continu de vinger aan de pols. Het woord 'sociaal' in sociale media staat bij ons vooral voor 'luisteren'. De collega's van de afdeling leggen hun oor te luister bij de klanten, vóórdat ze teksten, plaatjes of video's maken. Ze zien hun eerlijke, razendsnelle reacties de hele dag langskomen op Facebook, Twitter en Instagram. Daar leren ze van, daar mikken ze op. Die timeline is de hartslag van de afdeling. Als het lukt om klanten positief te verrassen, dan zitten ze op het juiste spoor.

Van voetbalfan tot bingewatcher
In één van de video-specials, Character Crush, vertellen acteurs over hun favoriete karakters uit series. Daar werd bijvoorbeeld uitgebreid gepraat over de serie 'True Detective'. Veel kijkers wisten niet eens dat die serie op HBO te zien was, dus het bleek een waardevolle tip.  Precies op die manier wil VodafoneZiggo de klanten het brede pakket presenteren. Of je nou voetbalfanaat bent, Formule 1-liefhebber, vol van films of verslaafd aan series. Zo organiseren we 'e-battles' waarin racefans tegen elkaar strijden op een virtueel F1-circuit. Ook hebben we Binge in het leven geroepen, een programma vol snelle komische video's. Een soort dolle achtbaanrit, dwars door ons aanbod van films en series. 

Toeleven naar het nieuwe seizoen
Game of Thrones, de populairste serie ter wereld, kon rekenen op een koninklijke campagne. Twee maanden lang hebben de marketeers samen met de fans toegeleefd naar de eerste aflevering. Elke dag publiceerden ze verrassende extra's: een reeks bloopers, een 'white walker' snapchat-lens, een ultrakorte samenvatting van alle seizoenen, een speciale landkaart van Nederland in GOT-stijl. Die leverden honderdduizenden likes en shares op.


game-of-thrones-close
In een cape naar de bioscoop

Het slotstuk was een exclusieve avond in een aantal Pathé-bioscopen, waar fans de laatste aflevering van het seizoen op groot scherm konden kijken. Daar kwamen veel positieve reacties op. Het was gelukt om de ervaring die fans normaal in hun huiskamer hebben, te verplaatsen naar een groots evenement waar honderden liefhebbers samenkwamen.

Lees meer verhalen
Ontdek het entertainment-aanbod van Ziggo