Het doel van VodafoneZiggo
Waarom doen wij wat we doen? Op die vraag krijg je antwoord in dit eerste online magazine van VodafoneZiggo. Leer ons doel en onze bedrijfswaarden kennen.
De klant voorop
"Het wordt hoog tijd dat we de klant niet meer als een nummer zien, maar als uitgangspunt." Stevige taal van Jeroen Hoencamp, CEO van VodafoneZiggo. Hij staat stil bij de doelstellingen die horen bij het samengaan van Vodafone en Ziggo.
interview - 4 min
Lees dit verhaal"Het wordt hoog tijd dat we de klant niet meer als een nummer zien, maar als uitgangspunt." Stevige taal van Jeroen Hoencamp, CEO van VodafoneZiggo. Hij staat stil bij de doelstellingen die horen bij het samengaan van Vodafone en Ziggo.
interview - 4 min
Lees dit verhaal"Wat betekent VodafoneZiggo voor jou?"
Twee van onze directieleden geven antwoord op die vraag. Bekijk de video's.
Robin Kroes
Ritchy Drost
Meer weten?
Volg ons ook op LinkedIn en Twitter en blijf op de hoogte van nieuws, achtergronden en aankomende edities van ons magazine.
4 min
Connect Ons DoelDe klant voorop
"Het wordt hoog tijd dat we de klant niet meer als een nummer zien, maar als uitgangspunt." Stevige taal van Jeroen Hoencamp, CEO van VodafoneZiggo. Hij staat stil bij de doelstellingen die horen bij het samengaan van Vodafone en Ziggo.
Maar één ding moet echt sterker: de klantfocus. VodafoneZiggo moet een bedrijf worden dat volledig handelt op basis van de behoeften van onze klant. Een beter netwerk bouwen we voor de klant, producten zetten we in de markt voor de klant, de inrichting van ons bedrijf is gebaseerd op de beleving van de klant."
Ik vind klantbeleving net zo belangrijk als winstcijfers
Jeroen Hoencamp
"Niet te veel, maar wel veel. Beide bedrijven zijn zeer financieel gedreven. Als we praten over resultaten, hebben we het bijna uitsluitend over omzet en winst. Dat zijn weliswaar belangrijke waarden in onze sector, en natuurlijk hebben we ook onze verantwoordelijkheid naar aandeelhouders en stakeholders… Maar ik vind dat we veel meer over de klant moeten praten. Ik wil focus op klanttevredenheid en loyaliteit. Ik wil weten hoe de klant ons beleeft. Hoe snel we de telefoon oppakken. Hoeveel klachten we in één keer oplossen. Die gegevens zijn voor mij even belangrijk als winstcijfers. Als je de klant echt tevreden houdt of positief verrast, dan zal je bedrijf op de langere termijn gewoon veel beter presteren. Ook financieel.
Zowel Vodafone als Ziggo doet gelukkig veel marktonderzoek. Ik wil dat we onze producten en diensten daar nog meer op gaan aanpassen. Maar we hebben nog wel wat hordes te nemen. Zo ben ik geen liefhebber van termen als RGU: revenue generating unit. Ik snap dat we zulke eenheden nodig hebben in onze systemen, maar de klant mag geen nummer worden. Klantgerichtheid moet in alle onderdelen van de organisatie gaan leven."
Wat voor bedrijfscultuur wens je VodafoneZiggo toe?
"Een open cultuur in een platte organisatie. Dat betekent een simpele bedrijfsstructuur, korte lijnen, heel klantgericht, met volop ruimte voor creatieve ideeën en nieuwe inzichten. Ik wil dat we blijven uitdagen en vernieuwen. Jazeker, we zijn een groot bedrijf met ruim 7.000 mensen, maar samen kunnen we het kleiner laten voelen dan het is. Ik richt me op een klantgerichte, vernieuwende organisatie. Waar mensen graag werken, waar collega's trots over vertellen. Ik kan me voorstellen dat deze periode spannend is. Sommigen van ons staan te trappelen, anderen zijn onzeker. Ik heb begrip voor beide kanten. Maar ik hoop dat we de fusie steeds meer kunnen zien als een mooi en spannend avontuur. Er liggen veel kansen, ik kan niet wachten om ze te grijpen. Ik weet zeker dat we samen een leuker, mooier, succesvoller bedrijf kunnen creëren."
Tip: lees ook de uitgebreidere versie van het interview, vol persoonlijke wetenswaardigheden over Jeroen Hoencamp.
VodafoneZiggoVodafoneZiggo
Share this article