Het doel van VodafoneZiggo

Waarom doen wij wat we doen? Op die vraag krijg je antwoord in dit eerste online magazine van VodafoneZiggo. Leer ons doel en onze bedrijfswaarden kennen.

"Het wordt hoog tijd dat we de klant niet meer als een nummer zien, maar als uitgangspunt." Stevige taal van Jeroen Hoencamp, CEO van VodafoneZiggo. Hij staat stil bij de doelstellingen die horen bij het samengaan van Vodafone en Ziggo.

interview - 4 min

Lees dit verhaal

"Wat betekent VodafoneZiggo voor jou?"

Twee van onze directieleden geven antwoord op die vraag. Bekijk de video's.

Robin Kroes

Ritchy Drost

Meer weten?

Volg ons ook op LinkedIn en Twitter en blijf op de hoogte van nieuws, achtergronden en aankomende edities van ons magazine.

3 min

Connect Ons Doel

Doelgericht door drie gouden regels

Een ambitie bereiken gaat niet vanzelf. Om alle collega's van VodafoneZiggo te stimuleren doelgericht te werken, zijn er drie bedrijfswaarden vastgesteld.

Samen creëren we een cultuur waarin iedereen zich op zijn gemak voelt en zich kan ontwikkelen. De bedrijfscultuur van VodafoneZiggo bestaat uit drie gemeenschappelijke waarden, die richting geven aan onze keuzes en handelen: open up, team up, step up. Ze beschrijven wie we willen zijn als bedrijf, hoe we onze strategie waarmaken en hoe we graag omgaan met elkaar én met onze klanten.

Open up
Wees eerlijk en optimistisch en sta open voor nieuwe connecties, ideeën en situaties. Stap in de schoenen van collega's, deel je ervaringen en blijf nieuwsgierig. Hoe meer je openstaat, hoe meer je leert.
Onze mensen zijn gedreven professionals, die met een open houding in de wereld staan. Zij willen van elkaar leren, ongeacht de achtergrond of overtuiging die de ander heeft. Want mensen van verschillende komaf en met uiteenlopende perspectieven zorgen samen voor rijkere ideeën en betere resultaten.

We hechten dan ook waarde aan verschillen en behandelen iedereen gelijk. Zo hebben we een open houding ten aanzien van mensen uit de LGBT+-gemeenschap. Een goede man/vrouwbalans in de organisatie leidt tot betere besluitvorming en stimuleert innovatie. In 2017 was 30% van onze topmanagers een vrouw. Tot slot proberen we mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt kans te bieden op een baan.

Team up
Sta klaar voor anderen en versterk elkaar. Vertrouw elkaar en waardeer elkaars verschillen. Houd je aan je woord en vier successen met elkaar. Hoe meer we met elkaar samenwerken, hoe meer we samen bereiken.
Verbindingen leggen zit in ons DNA. Dat doen we via vaste lijnen en mobiele netwerken, maar ook in directe contacten. Met klanten en collega's. Dat is ons werk. Om dat goed te doen, creëren we de optimale werkomstandigheden. Onze kantoren laten we inspirerend inrichten, om samenwerken, creativiteit en productiviteit te stimuleren.

Onze medewerkers moeten ook buiten kantoor goed kunnen werken. Daarom beschikken de meesten over een smartphone en een laptop met mobiele breedbandverbinding en Skype-mogelijkheid. Maar het zijn niet alleen de IT-middelen die voor 'connected working' zorgen. Het is vooral een manier van kijken naar werk, want werken dat doe je samen zonder dat je altijd samen hoeft te zijn.

Step up
Stap uit je comfortzone en leg de lat hoog. Neem de leiding en stel kwaliteit voorop, elke dag en voor elke klant. Hoe meer we bereiken, hoe groter de waardering van onze klanten.

In 2017 begon de integratie van twee organisaties tot één nieuwe. Zeventig topmanagers namen deel aan een leiderschapsprogramma. Ze reisden door het land om met medewerkers van gedachten te wisselen over belangrijke thema's. Deze sessies werden georganiseerd door een groep van dertig collega's: de Culture Crew. Deelnemers kregen de kans om mee te denken en bij te dragen aan de ontwikkeling van onze waarden.

Drie keer per jaar voeren we een enquête uit waarin we meten hoe onze medewerkers zich voelen en hoe betrokken zij zijn bij VodafoneZiggo. We vragen dan meteen hoe zij de samenwerking met hun collega's en managers ervaren. De resultaten geven managers handvatten om hun werkwijze aan te scherpen. Naast de betrokkenheid meten we hoe tevreden onze medewerkers zijn over ons producten- en dienstenaanbod.
Meer informatie over de bedrijfswaarden staat in ons jaarverslag.

VZ

VodafoneZiggoVodafoneZiggo

Share this article