Het doel van VodafoneZiggo

Waarom doen wij wat we doen? Op die vraag krijg je antwoord in dit eerste online magazine van VodafoneZiggo. Leer ons doel en onze bedrijfswaarden kennen.

"Het wordt hoog tijd dat we de klant niet meer als een nummer zien, maar als uitgangspunt." Stevige taal van Jeroen Hoencamp, CEO van VodafoneZiggo. Hij staat stil bij de doelstellingen die horen bij het samengaan van Vodafone en Ziggo.

interview - 4 min

Lees dit verhaal

"Wat betekent VodafoneZiggo voor jou?"

Twee van onze directieleden geven antwoord op die vraag. Bekijk de video's.

Robin Kroes

Ritchy Drost

Meer weten?

Volg ons ook op LinkedIn en Twitter en blijf op de hoogte van nieuws, achtergronden en aankomende edities van ons magazine.

3 min

Connect Ons Doel

"Door samenwerking heb ik mezelf opnieuw uitgevonden"

'Open up' is één van de bedrijfswaarden van VodafoneZiggo. Nancy Hoogland begeleidt de cultuurverandering binnen het bedrijf en voelt zich zeer betrokken bij deze waarde.

"Van nature maak ik mezelf vaak wijs dat ik dingen beter alleen kan doen. Dan gaat 't vast sneller en ik heb alles al uitgedacht, denk ik al gauw. Maar niets is minder waar, daar ben ik inmiddels wel achter. Door samenwerking te omarmen, heb ik mezelf opnieuw uitgevonden. Soms word ik gedwongen om een nieuwe situatie aan te gaan, me open te stellen voor nieuwe mensen, mijn ideeën te delen. Dat vind ik spannend. Maar iedere keer dat ik met collega's samenwerk, kom ik tot betere inzichten en rijkere gedachten.

Ik vergelijk het met sporten: van tevoren zie ik er tegen op, heb niet altijd de energie om naar de sportschool te gaan. Maar ben ik eenmaal geweest, dan voel ik me fit, vol energie, een beter mens. Bovendien is het fijn om met je sportgenoten/teamgenoten te praten.
Na maanden voorbereiding hebben we in januari 2017 de Culture Crew geïntroduceerd. Een groep van 44 collega's vanuit beide bedrijven, die de nieuwe bedrijfscultuur hoog op de agenda zetten. Zij vormen een community  en vertegenwoordigen het hele bedrijf. Zij organiseren sessies, halen meningen op uit de organisatie, bundelen en delen de uitkomsten. Het doel is een continue dialoog te stimuleren tussen medewerkers en het senior leadership team. In co-creatie blijven we werken aan de nieuwe organisatie. Cultuur kun je niet opleggen van boven af. Cultuur maak je samen. En het is dynamisch. Het gaat over de persoonlijkheid van de organisatie, en die ontwikkelt zich voortdurend.

Ik was apentrots, de dag dat we onze Culture Crew voor het eerst aan VodafoneZiggo presenteerden. Ik leefde al weken naar dit moment toe, wetende dat het één van mijn professionele hoogtepunten zou worden. Maar toen ging het mis. Die ochtend, toen ik op weg was naar dé dag, kreeg ik een stevig auto-ongeluk waardoor ik bijna vijf maanden thuis kwam te zitten. Ik baalde gigantisch. Het voelde echt alsof ik als ceremoniemeester van mijn beste vriendin haar trouwdag had gemist! Gelukkig putte ik veel kracht uit de hartverwarmende berichten gedurende die tijd, en zeker bij terugkomst van de Culture Crew. Dat gevoel van betrokkenheid zal me altijd bijblijven."

Nancy Hoogland, Integration Manager People Development & Culture, VodafoneZiggo
VZ

VodafoneZiggoVodafoneZiggo

Share this article