Voor het tweede achtereenvolgende kwartaal is de omzet gestegen, nu met 1% in vergelijking met Q3 2018.

Deze groei wordt gedreven door de resultaten uit de zakelijke markt (vooral kabel blijft stevig doorgroeien), maar ook de consumentenmarkt groeit.

  • Ondanks de sterke concurrentie realiseert VodafoneZiggo nu na 10 kwartalen op een rij ook dit kwartaal commerciële groei: + 82.000 mobiele (postpaid) klanten, + 8.000 vaste internetklanten.
  • De strategische focus op convergentie blijft zeer goed gewaardeerd door klanten. 74% van de mobiele klanten en 39% van de vaste klanten nemen producten af van zowel Vodafone als Ziggo.
  • In aantallen zijn er dit kwartaal 244.000 mobiele klanten en 104.000 vaste klanten bijgekomen die een gecombineerd product afnemen. In totaal zijn dat 2 miljoen mobiele klanten of 1,3 miljoen huishoudens.
  • Blijvende groei van het bedrijfsresultaat OCF (Operating Cash Flow), dit kwartaal met 2% ten opzichte van Q3 2018. Deze groei is in lijn met de eerste kwartalen van 2019.
  • Met de introductie van supersnel gigabit-internet zet VodafoneZiggo een belangrijke stap in zijn ambitie om met GigaNet – het krachtige netwerk van Vodafone en Ziggo – Nederland klaar te maken voor de digitale toekomst.
VodafoneZiggo Q3