Verhalen
Maximaal genieten van Formule 1

Maximaal genieten van Formule 1

Ziggo GP Live zorgt voor ultieme beleving van de sport

In juni kwamen voor het eerst in Nederland tienduizend racefans samen in de Ziggo Dome voor Ziggo GP Live. De memorabele inhaalrace van Max Verstappen bracht de sfeer in de Dome tot een hoogtepunt. En dat is precies wat Ziggo wil: meerwaarde bieden voor klanten. Vanwege het ongekende succes is een volgende editie in de planning: tijdens de GP van Mexico is de Ziggo Dome weer opengesteld voor het grootste Formule 1-feest van Nederland.

Tot zes keer toe ontplofte de Ziggo Dome tijdens de Grand Prix van Oostenrijk. Telkens schoof Max Verstappen een plekje naar voren in de rangorde. Racefans vierden met elkaar dit mooie succes tijdens Ziggo GP Live. "Met Ziggo GP Live bieden we onze klanten de beste content én kijkervaring", vertelt Mart Roumen, content marketeer sport bij VodafoneZiggo. "Dat kan thuis via de tv of onderweg via de Ziggo Go-app. Evenementen als dit voegen we daaraan toe als derde laag. Samen beleef je die mooie momenten nog beter."

Die beleving is waar het om draait, legt Mart uit. "We zien dat klanten én niet-klanten Ziggo Sport erg waarderen. Die waardering zorgt ervoor dat die eerste groep langer klant blijft en de tweede groep eerder overweegt klant te worden. Met evenementen als Ziggo GP Live maken we sterk de koppeling tussen klant zijn bij VodafoneZiggo en de meerwaarde die we bieden met onze gratis zender Ziggo Sport. Het werkt als bewijslast: zie je wel, bij ons zit je goed. Ziggo GP Live heeft daar – mede door de fantastische prestatie van Max – ook behoorlijk aan bijgedragen."

Mart Roumen

Oranjegevoel
Waar rondom grote voetbaltoernooien of de Olympische Spelen vaak enorme oranje volksfeesten uitbarsten, was dat tot voor kort bij de Formule 1 nog amper het geval. De sport heeft een ander dna dan bijvoorbeeld voetbal. Toch hoopten Mart en sponsormanager Dico Ariessen, verantwoordelijk voor de Ziggo Dome binnen VodafoneZiggo, het oranjegevoel aan te wakkeren. "We merken dat hoe meer we aan onze smartphones en laptops gekluisterd zitten, hoe meer juist ook de behoefte ontstaat om dingen met elkaar te vieren en te beleven. Dit evenement was daarvan het ultieme voorbeeld. Op een schaal van 1 tot 10 was dit een 11, uiteraard door de uitzonderlijke prestatie van Max Verstappen. Dat smaakt naar meer!"

Mart trok alles uit de kast om de racefans een perfecte middag te bezorgen. Rob van Gameren, Jan Lammers en Giedo van der Garde waren te gast als experts. Mart: "En de presentator kon maar één iemand zijn. Wie kan beter dat oranjegevoel oproepen dan Jack van Gelder? Over geluk hadden we overigens ook niet te klagen. Want toevallig konden we tijdens het event de nieuwe Formule 1-game F1 2019 lanceren. De beste e-sporters van het land, die dit jaar hun rondjes rijden in de PRO League van de Ziggo eBattle, waren aanwezig om de game te introduceren. Zo trokken we ook direct een jongere doelgroep aan. Hier leren we ook van voor de volgende editie tijdens de Grand Prix van Mexico.

Beloftes waarmaken
De volle Ziggo Dome is ook in het buitenland niet onopgemerkt gebleven. Er komen al mails binnen van mensen die zich afvragen hoe ze het in Nederland lukt om tienduizend mensen bijeen te laten komen voor een race in de Formule 1, en recent zijn we op bezoek geweest bij de FOM in Londen. "Mooi natuurlijk", geeft Mart aan. "Maar het belangrijkste is dat we onze 'beste-beleving-belofte' aan onze klanten konden aanbieden. En dat geldt niet alleen voor de sport. Datzelfde doen we namelijk bij Muziek en Movies & Series. Laatst konden onze klanten bijvoorbeeld ook genieten van de laatste aflevering van Game of Thrones in Pathé-bioscopen. Zo laten we hen steeds meer genieten van dingen waar ze plezier aan beleven. Zodat de klanten zich met elkaar én ons verbonden voelen."

Lees meer over entertainment