Vodafone - rachelecclestone - DJI_20250813110118_0153_D

Vodafone brengt de 'Parascroll' naar het strand: een parasol met ingebouwd zonnepaneel voor je lege telefoon

Met zomerse pop-up actie speelt Vodafone in op ergernis over een lege batterij op het strand

14 augustus 2025

Vodafone brengt deze zomer tijdelijk de ‘Parascroll’ naar de Nederlandse stranden. Een slimme parasol met geïntegreerde zonnepanelen en de mogelijkheid om meerdere apparaten op te laden. De Parascroll stelt strandgangers in staat om onbeperkt te blijven streamen, scrollen en verbonden te blijven, zonder zorgen over batterijduur of oververhitting. Dit weekend leent Vodafone de Parascroll uit op de stranden van Scheveningen en Noordwijk.

Recent onderzoek van Factsnapp, in opdracht van Vodafone, toont aan dat 31% van de Nederlanders (16-49 jaar) ervaart dat hun telefoon (bijna) leeg is en ze deze niet kunnen opladen op het strand, bij het zwembad of op een recreatiegebied. Daarnaast geeft 55% aan "niks op hun scherm te zien door de zon" en wordt de telefoon van 47% van de ondervraagden "te heet en blokkeert". Uit de cijfers blijkt een herkenbare zomeruitdaging, waar Vodafone creatief op inspeelt met de Parascroll.

“Iedereen wil ontspannen op het strand, maar dat gaat niet altijd zonder zorgen: fel zonlicht, oververhitte telefoons en een batterij die het begeeft op het slechtst mogelijke moment." Met de Parascroll bieden we een slimme, simpele oplossing voor iedereen die even wil opladen, zodat je gewoon unlimited kunt blijven streamen, scrollen en genieten. Precies als je het nodig hebt. "Dat is wat we bedoelen met een Oh Yeah-gevoel,” aldus Ewout Kalkman, Director Vodafone bij VodafoneZiggo.

Het ‘Oh Yeah’-gevoel komt tot leven op het strand
De Parascroll is een tijdelijke activatie van Vodafone die aansluit op de ‘Oh Yeah’-campagne. Met deze campagne benadrukt het merk het belang van verbonden blijven op de momenten die ertoe doen.

De volgende dagen lig jij unlimited te scrollen op de volgende stranden:
Scheveningen: vrijdag 15 augustus vanaf 11.00
Noordwijk: zondag 17 augustus vanaf 11.00

Over het onderzoek: Dit onderzoek is in juli 2025 uitgevoerd door Factsnapp in opdracht van Vodafone, in samenwerking met ACE PR, onder een representatieve groep van 497 Nederlanders in de leeftijd van 16-49 jaar.