- Aangepaste EBITDA groeide in Q3 2025 met 2,1% ten opzichte van voorgaand kwartaal naar €447 miljoen (-6,9% ten opzichte van Q3 2024).
- Omzet blijft gelijk in Q3 2025 aan voorgaand kwartaal: €990 miljoen (-3,9% ten opzichte van Q3 2024).
- Beste resultaat voor internetklanten sinds Q1 2023: verlies internetklanten beperkt tot 18.500, ruim 30% verbetering ten opzichte van Q2 2025.
- Netto toename van 17.200 mobiele postpaid klanten, met name in de consumentenmarkt.
- Landelijk 2 Gbit/s internet geïntroduceerd, bereik van bijna 7 miljoen huishoudens eind 2025. En 2,2 Gbit/s voor 2,2 miljoen zzp’ers en bedrijven.
- Voorbereiding DOCSIS 4.0 en uitrol 1,8GHz-technologie gestart.
- Campagnes Vodafone OH Yeah, Vodafone Batterij Garantie en Ziggo Switch&Save versterken merkbeleving.
- Op koers om verwachting voor het volledige jaar te behalen.
In het derde kwartaal van 2025 heeft VodafoneZiggo verdere vooruitgang geboekt bij de uitvoering van de nieuwe strategie, die eerder dit jaar werd ingezet. Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde kwartaalcijfers van Liberty Global, mede-eigenaar (50%) van VodafoneZiggo. De focus ligt op versterking van het netwerk door stabielere en snellere verbindingen en verhoging van klantwaarde.
De omzet van VodafoneZiggo bedroeg in het derde kwartaal €990 miljoen. Dit is gelijk aan het vorige kwartaal. Vergeleken met Q3 2024 is dit een daling van 3,9%. De operationele winst (EBITDA) kwam uit op €447 miljoen. Een stijging van 2,1% ten opzichte van het voorgaande kwartaal. In vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar is er een daling van 6,9%.
Qua aantal nieuwe internetklanten bleef het verlies beperkt tot 18.500. Een duidelijke verbetering van ruim 30% ten opzichte van Q2 2025 en eveneens het beste kwartaalresultaat in ruim 2,5 jaar. Het proactief vernieuwen van contracten heeft zichtbaar bijgedragen aan klantbehoud. De introductie van nieuwe, aantrekkelijke tarieven heeft daarnaast klanten geholpen sneller de voordelen van bestaande diensten te benutten.
Tegelijkertijd ziet het telecombedrijf het aantal mobiele postpaid klanten wederom stijgen met 17.200 aansluitingen, mede door succesvolle merkcampagnes. 
Investeren in netwerk en innovatie
Een belangrijke ontwikkeling is de introductie van een 2 Gbit/s-aanbod, waarmee VodafoneZiggo eind 2025 zeven miljoen Nederlandse huishoudens bereikt. Het bedrijf is hierdoor de eerste telecomaanbieder die deze internetsnelheid landelijk beschikbaar maakt. Gelijktijdig is 2,2 Gbit/s internetsnelheid voor ondernemers gerealiseerd. Daarnaast is de uitrol van 1,8GHz-technologie gestart ter voorbereiding op een toekomstbestendig netwerk, met de DOCSIS 4.0-upgrade gepland voor eind 2026. Hiermee blijft VodafoneZiggo investeren in de kwaliteit en capaciteit van het Nederlandse vaste netwerk.
Klant- en merkbeleving
VodafoneZiggo investeert actief in zichtbaarheid en klantbeleving via campagnes zoals ‘Oh Yeah’ van Vodafone en ‘Switch & Save’ van Ziggo, die aansluiten bij grote sport- en entertainmentmomenten. Tegelijkertijd creëren de WiFi-garantie van Ziggo en de batterijgarantie van Vodafone extra waarde voor klanten. Door deze garanties en innovaties kiest VodafoneZiggo bewust voor producten en services die aansluiten bij de wensen van de klant én bijdragen aan hogere klanttevredenheid en loyaliteit.
Ritchy Drost, CFO VodafoneZiggo, over de resultaten: “Financieel blijft VodafoneZiggo solide presteren. Dit jaar wordt beïnvloed door de daling van het aantal internetklanten en de investeringen die wij doen om de nieuwe strategie uit te voeren. We blijven op koers voor de jaarverwachting. We zien dat het strategisch plan niet alleen commerciële verbetering brengt, maar ook zorgt voor technische investeringen en innovaties, waaronder de 2 en 2,2 Gbit/s uitrol, die passen bij de klantbehoeften voor zowel de consumentenmarkt als in het zakelijk segment.”
