Nieuwsberichten

Organisatie

    toon meer nieuws

    3,9 miljoen Ziggo klanten genieten van volledig digitaal tv-aanbod in super scherpe beeldkwaliteit

    13 april 2021

    Vanaf vandaag is het tv-aanbod van Ziggo volledig digitaal. Door de jaren heen is er veel veranderd op tv-gebied. Het beeld ging van zwart-wit naar kleur, de antennes verdwenen van de daken en vanaf vandaag is er een eind gekomen aan het analoge tv-signaal. Naast het kijken op een televisiescherm, kijken mensen ook steeds meer op mobiel of tablet.

    Hoewel Ziggo al standaard digitale tv aan al haar klanten levert, maakte nog niet iedereen daar gebruik van. In 2018 begon Ziggo met het omschakelen van analoge tv naar digitale tv. De omschakeling zorgt voor altijd en overal de beste kijkervaring. Het omschakelen van analoge tv vond gefaseerd per regio plaats en is vandaag volledig afgerond. Klanten die nog analoog tv keken, zijn de afgelopen tijd stap voor stap meegenomen in het proces naar volledig digitale tv. Aan de hand van de bestaande, maar ook extra servicepunten en hulp aan huis vond de omschakeling plaats.

    Televisie voor de toekomst
    Na de omzetting van analoog naar digitaal hebben alle klanten er extra zenders bij gekregen, waaronder alle regionale zenders en Ziggo Sport, de sportzender voor Ziggo abonnees, met onder andere live Formule 1, Champions League, de Engelse en Spaanse voetbalcompetities en nog veel meer sport. De overstap naar digitale tv heeft geen impact op de abonnementskosten; deze blijven gelijk aan het abonnement dat de klant al heeft.

    Beste digitale infrastructuur
    De vaste netwerken in Nederland horen tot de top van Europa, blijkt uit onderzoek van de Europese Commissie*. “Door analoge televisie volledig om te schakelen naar digitale televisie creëren we ruimte op ons Giganet om klaar te zijn voor de toekomst. Ziggo gaat door met vernieuwen om klaar te zijn voor de toekomst en zo de digitale voorsprong van Nederland te waarborgen. Wij willen een nog verder ontwikkeld 'next generation network' aan kunnen bieden, waarbij mobiele en vaste verbindingen nog dichter op elkaar aansluiten en onze klanten ongestoord gebruik kunnen maken van digitale toepassingen”, aldus Marcel de Groot, Directeur Consumentenmarkt bij VodafoneZiggo.

    *Digital Economy and Society Index (DESI)