batt garantie vierkant

Vodafone introduceert batterijgarantie om telefoons langer bruikbaar te maken

9 september 2025

Vodafone lanceert als eerste telecomprovider een garantie op smartphone-batterijen: ‘Vodafone Batterij Garantie’. Met deze nieuwe service kunnen klanten tot drie jaar lang gratis hun telefoonbatterij laten vervangen als de capaciteit onder de 80% zakt. De garantie biedt een simpele oplossing voor batterijproblemen. Uit onderzoek onder smartphonegebruikers blijkt dit één van de grootste ergernissen te zijn. Iedereen die na 8 september 2022 een nieuwe telefoon direct bij Vodafone heeft gekocht kan hier gebruik van maken.

Klanten met batterijproblemen kunnen hun toestel laten controleren in een Vodafone-winkel. Als de batterijcapaciteit onder de 80% ligt, wordt deze vervangen en ontvangt de klant het toestel terug met een nieuwe batterij.

Langere levensduur
Met deze garantie wil Vodafone telefoons een langere levensduur geven en bijdragen aan een duurzamer gebruik van telefoons.

Volgens Ewout Kalkman, Director Vodafone, is de batterijgarantie een logische stap: “We weten uit marktonderzoek dat het bieden van een oplossing voor een verslechterde batterij erg gewaardeerd wordt. Met deze toevoeging op ons huidige serviceaanbod hoeven klanten niet meer onnodig een nieuwe telefoon te kopen door een minder goed werkende batterij. Dat scheelt kosten, geeft de klant langer plezier van de telefoon en zorgt bovendien voor minder elektronisch afval. Hiermee maken we telefoongebruik niet alleen duurzamer, maar ook zorgelozer voor de klant.”

Voor uitgebreide details over deze service en de voorwaarden kunnen klanten terecht in Vodafone-winkels of via de website.