Voor het vierde achtereenvolgende kwartaal is de omzet van VodafoneZiggo gestegen, nu met 3% in vergelijking met Q1 2019. Deze stabiele omzetgroei komt vooral voort uit de groei in de vaste consumenten- én zakelijke markt en de groei in de mobiele consumentenmarkt, waar de verkoop van mobiele telefoons verbeterde. Pas in de laatste weken van het eerste kwartaal in 2020 had de coronacrisis vat op de activiteiten van VodafoneZiggo. De impact op de Q1 resultaten is daardoor beperkt.

Lees verder onder de video.

Ondanks de sterke concurrentie realiseert VodafoneZiggo nu na 12 kwartalen op een rij ook dit kwartaal commerciële groei: + 72.000 mobiele (postpaid) klanten, + 10.000 vaste internetklanten.

De strategische focus op convergentie blijft zeer goed gewaardeerd door klanten. 70% van de particuliere Vodafone-klanten en 41% van de Ziggo-klanten nemen producten af van beide merken. In aantallen zijn er dit kwartaal 73.000 mobiele klanten en 39.000 vaste klanten bijgekomen die een gecombineerd product afnemen. In totaal zijn dat 1,4 miljoen huishoudens of 2,2 miljoen mobiele klanten.

Blijvende groei van de operationele winst OCF (Operating Cash Flow), dit kwartaal met 5% ten opzichte van Q1 2019. Deze groei is in lijn met de vorige zeven kwartalen.

De nettowinst is ten opzichte van Q1 2019 met €28 miljoen gestegen tot €74 miljoen, dat is een stijging van 61%.

Vodafone heeft in ruim de helft van Nederland 5G geactiveerd. Eind juli is dit beschikbaar in heel Nederland. Nieuwe en bestaande Vodafone-klanten met 5G in hun abonnement en een geschikt toestel met de laatste software, kunnen dan gebruik maken van 5G in het dekkingsgebied. Daarbuiten valt het toestel vanzelf terug op 4G.

VodafoneZiggo houdt vast aan de ambities voor 2020 en verwacht nog een bescheiden winst.

VodafoneZiggo Q1 2020

Lees hieronder ook het volledige (Engelstalige) persbericht en de cijfers van het eerste kwartaal.