F1

Ziggo Dome wordt F1 Fan Zone tijdens Grand Prix van Oostenrijk

27 maart 2019

De Grand Prix van Oostenrijk is zondag 30 juni niet alleen levensecht te volgen op de tribunes bij het circuit, maar ook voor duizenden fans in de Ziggo Dome. Ziggo organiseert, tijdens de race die Max Verstappen vorig jaar winnend wist af te sluiten voor haar klanten een exclusief evenement. Op een levensgroot scherm bekijken zij de prestaties van Max Verstappen in Oostenrijk onder begeleiding van Ziggo Sport’s boegbeeld Jack van Gelder. Klanten kunnen kaarten voor Ziggo F1 Live bemachtigen via ziggo.nl/F1Live.

Het is voor het eerst in Nederland dat zoveel fans tegelijkertijd de Formule 1 kunnen beleven. In de Amsterdamse poptempel verrijst een Formule 1-podium met levensgroot scherm. Het programma is volledig gericht op de Formule 1-fan. De presentatie ligt in handen van bekende F1 gezichten en de vaste presentator van Ziggo Sport, Jack van Gelder. Hij warmt het publiek op voor de race die Max Verstappen vorig jaar voor het oog van duizenden Oranjefans wist te winnen.

Van Gelder is enthousiast over zijn rol op het evenement. “Met mijn enthousiasme voor zowel de sport als voor Max in het bijzonder, aangevuld met de kennis van F1-coryfeeën maken we er samen met de fans een fantastisch spektakel van. Wat we precies gaan doen kan ik nog niet verklappen, maar je wilt het echt niet missen! Zorg dat je erbij bent.” Voor niet-klanten heeft de presentator ook een tip: “Er is ongetwijfeld iemand in jouw omgeving die wél klant is en met je mee wilt gaan”, knipoogt hij.

Het event is speciaal voor Ziggo klanten die hun kaarten kopen op www.ziggo.nl/F1live. Als zij ook Vodafone-klant zijn krijgen ze extra’s, zoals bijvoorbeeld korting op de tickets.

De groei van Formule 1 op Ziggo Sport
Ziggo Sport is dé thuisplek van Formule 1-liefhebbers, waar het duo Jack Plooij en Olav Mol al jarenlang verslag doet vanuit iedere pitstraat. Door de populariteit van Max Verstappen werd twee jaar geleden het Formule 1 Café op vrijdagavond geïntroduceerd en daarmee ontstond een heus ‘raceweekend’ op Ziggo Sport. “Formule 1 is zo ongelooflijk populair dat we ieder jaar weer bekijken hoe we ons aanbod kunnen verbeteren en afstemmen op de wensen van onze kijkers. En dat slaat aan: de eerste race van 2019 in Australië is wederom beter bekeken dan afgelopen jaren”, vertelt een enthousiaste Will Moerer, directeur Ziggo Sport . “Dat stimuleert ons om zondag 30 juni onze klanten uit te nodigen om op een unieke manier bij elkaar te komen en de Formule 1 tot diep in hun poriën te voelen.” Na de populaire simulatierace Ziggo eBattle F1 is dit een volgende unieke ervaring die Ziggo haar klanten biedt bovenop de zenderprogrammering.

Serie- en sportliefhebbers zitten goed bij Ziggo
Met de Formule 1-viewing zet Ziggo een volgend programma neer waarbij er op een groot scherm gekeken wordt naar hun content. Ziggo-klanten konden al met korting naar Ajax-Real Madrid kijken in de Ziggo Dome en eerder in Pathé bioscopen de ontknoping van seizoen 7 van Game of Thrones volgen. "We hebben schitterende (sport) programma's, films en series en we willen dit vooral ook tot leven laten komen. Dat is thuis op televisie of via Ziggo GO toch anders dan met een drankje in je hand tussen je vrienden en andere fans. Hoe mooi is het om samen met andere fans een spectaculaire formule 1 race live bij te wonen vanuit een stampvolle Ziggo Dome", aldus Marcel de Groot, directeur consumentenmarkt.

De kaartverkoop voor Ziggo F1 Live begint op woensdag 27 maart en is speciaal voor Ziggo-klanten. Klanten die Ziggo en Vodafone combineren krijgen extra’s, zoals bijvoorbeeld korting op de ticketprijs.

www.ziggo.nl/F1Live