Bundelz is de eerste prepaid autoverzekering in
Nederland waarbij je een bundel van duizend kilometer koopt en geen
maandelijkse premie betaalt. Ideaal voor de 'af&toe-rijder'.
De af&toe-rijder
Bundelz richt zich op de 'af&toe-rijder'. Dat is een autobezitter die zijn
auto voornamelijk gebruikt voor korte ritten. Gemiddeld rijdt hij niet meer dan
100 kilometer per week en jaarlijks niet meer dan 7500 kilometer. Voor deze
doelgroep staan de maandelijkse vaste kosten van een verzekering van een auto niet
in verhouding tot het gebruik daarvan. Zij betalen evenveel voor hun
verzekering als de gemiddelde autobezitter terwijl de auto minder wordt
gebruikt. Bundelz biedt een interessanter aanbod.
"Betalen voor gebruik en niet voor het bezit van een auto is een ontwikkeling waar consumenten al langer om vragen. Dit inzicht hebben we gecombineerd met nieuwe technische mogelijkheden", aldus Kokke van der Werf, directeur van Sparklab - het innovatielab van Nationale-Nederlanden.
Hoe werkt het?
De autobezitter koopt met Bundelz voor 50 euro een WA-bundel, en voor 70 euro een
WA Casco-bundel. Met een bundel is de auto voor duizend kilometer verzekerd.
Een 'slimme stekker' van Vodafone houdt de gereden kilometers bij. Als de
limiet in zicht is, ontvangt de verzekerde een bericht en wordt de bundel
automatisch verlengd. Zo rijdt hij niet onverzekerd rond. Een bundel is één
jaar geldig, daarna vervallen de kilometers die niet gebruikt zijn.
Samenwerking
Bundelz is in nauwe samenwerking met Vodafone ontwikkeld. Vodafone brengt
expertise en service op het gebied van Internet of Things en prepaid in, en
Nationale-Nederlanden vult dit aan met kennis van verzekeren en de automarkt.
Intrasurance verzorgt de verzekeringsadministratie. "In een zogenaamd open
innovatie ecosysteem, waar Sparklab in werkt, worden krachten van verschillende
bedrijven samengebracht waardoor innovaties sneller tot stand komen",
stelt van der Werf .
"Vanuit Vodafone werken we graag samen met partners aan nieuwe producten en diensten die het leven van onze klanten leuker, simpeler en beter maken. Met onze brede technische expertise heeft Vodafone samen met Nationale-Nederlanden aan de tekentafel gezeten en Bundelz ontwikkeld. Wij zijn trots op deze samenwerking met Nationale-Nederlanden die er voor zorgt dat consumenten de eerste zorgeloze prepaid autoverzekering kunnen afsluiten op basis van daadwerkelijk gebruik", zegt Max Kranendijk, Senior Innovatie Manager bij VodafoneZiggo.
Lees hier meer over de samenwerking tussen Nationale-Nederlanden en Vodafone.
Tot juli 2018 wordt Bundelz getest en kunnen geïnteresseerden zich via de website van Bundelz (www.bundelz.nl) opgeven om deel te nemen aan de proefperiode. Als de proef succesvol is, brengt Nationale-Nederlanden Bundelz medio 2018 op de markt.