Nieuwsberichten

Organisatie

    toon meer nieuws

    Telefonische helpdesk voor ouderen

    Helpdesk bemand door vrijwilligers van het Ouderenfonds en VodafoneZiggo

    18 maart 2020

    Het Nationaal Ouderenfonds lanceert in samenwerking met VodafoneZiggo en Samsung de gratis telefonische Helpdesk Welkom Online voor alle ouderen in Nederland.

    Het Nationaal Ouderenfonds realiseert zich dat door de omstandigheden rondom het coronavirus het ‘online zijn’ voor ouderen nu nog belangrijker is. Op afstand kan het contact met familie, vrienden buren en anderen worden voortgezet en behouden. Het digitale lesprogramma Welkom Online helpt ouderen die moeite hebben om mee te komen in de digitale wereld. Ouderen kunnen alleen, samen met een vrijwilliger of in een groep vaardigheden leren of aanscherpen. Omdat ook vrijwilligers niet meer op pad gestuurd kunnen worden is vanaf maandag 16 maart tot en met maandag 6 april een telefonische Helpdesk Welkom Online bereikbaar voor ouderen met digitale vraagstukken.

    De helpdesk wordt bemand door vrijwilligers van het Ouderenfonds en VodafoneZiggo. Er kunnen vragen worden gesteld zoals:

    - Hoe kan ik videobellen?
    - Hoe houd ik contact via social media?
    - Hoe kan ik spelletjes spelen met anderen?
    - Waar vind ik de laatste informatie over het Coronavirus?

    De Helpdesk Welkom Online is op werkdagen te bereiken van 9:00 uur tot 17:00 uur op 088-344 2000.

    Meer over dit initiatief lees je op de website van Het Nationaal Ouderenfonds: https://www.ouderenfonds.nl/helpdesk-welkom-online