Hoe gaat VodafoneZiggo om met de ingrijpende situatie die is ontstaan door het coronavirus? Onze CEO Jeroen Hoencamp geeft antwoord. #blijfverbonden

Het zijn uitzonderlijke tijden, waarin we allemaal proberen met het coronavirus om te gaan. Een moeilijke periode met veel onzekerheid en verdriet, die nog niet ten einde is. Dat is hard, maar waar.

In die zin past ons als telecombedrijf enkel bescheidenheid. Tegelijk realiseren we ons meer dan ooit hoe belangrijk het is om in verbinding te staan met familie, met vrienden, collega’s of klanten.

Onze netwerken spelen daarbij een essentiële rol. Wij en de andere telecombedrijven doen er alles aan om te zorgen voor die belangrijke vitale verbindingen met voldoende capaciteit.

Het gebruik van internet en telefonie is vanzelfsprekend toegenomen. Maar na de eerste weken kunnen wij concluderen dat ons netwerk in staat is om met die extra drukte om te gaan.

En we blijven alert. We monitoren onze netwerken continu en breiden zo nodig de capaciteit uit. Het voorkomen van storingen heeft onze absolute topprioriteit. Natuurlijk voor medische hulpdiensten en andere vitale processen, maar ook voor iedereen die thuis zit of thuis werkt. Onze monteurs staan dag en nacht klaar om serieuze storingen te verhelpen.

Ook mijn andere collega's doen er alles aan om mensen en bedrijven met raad en daad bij te staan. Ook hier ligt de focus wel op zaken die het meest urgent zijn. Als sommige zaken daardoor wat langer duren, rekenen wij daarvoor op uw begrip.

En we kijken ook wat we nog meer kunnen doen. Zo bieden wij onze klanten extra films en tv-zenders. We helpen klanten met thuiswerken en online lesgeven en bieden hulp aan ouderen.

Niet alleen mijn collega’s, maar heel Nederland probeert op allerlei bijzondere manieren contact te houden en elkaar te helpen. Ik vind dat hartverwarmend. Want dat is wellicht het belangrijkste van alles: ondanks de fysieke afstand met elkaar verbonden blijven.

En dat gaat verder dan digitaal contact via onze netwerken. Verbonden blijven gaat om aandacht geven. Aan mensen die alleen zijn of die de deur niet uit kunnen. Verbonden zijn is ook dat dagelijks belletje met de buurman. Die videochat met oma, of een kaartje sturen. Vragen hoe het gaat. Of je toch iets kan doen.

Ik hoop van harte dat, ondanks de afstand die we moeten nemen, we meer dan ooit blijven denken aan die ander. Want alleen door er nu voor elkaar te zijn, kunnen we deze periode samen doorkomen. Laten we allemaal verbonden blijven.

www.vodafoneziggo.nl/en/corona