Het Belgische VR-gaming bedrijf The Park, ondersteund door Vodafone gaat samenwerken met bioscoopketen Kinepolis. The Park opende in september locaties in Breda en Eindhoven en is uitgebreid met Kinepolis Utrecht en Kinepolis Breda. In The Park gaan bezoekers door middel van Virtual Reality-technologie volledig op in een virtuele wereld. Met deze samenwerking krijgt de kijker een nog sterkere band tussen fictie en Virtual Reality. Vodafone wil met deze samenwerking op inspirerende wijze laten zien hoe verbinding er via het krachtige GigaNet in de toekomst uit kan zien.

The experience
In de Kinepolis locaties kunnen bezoekers terecht voor drie Virtual Reality ervaringen: een zombiespel ‘The Hallow’, het avonturenspel ‘De Mol’ (afgeleid van het bekende televisieprogramma) en het gloednieuwe familiespel ‘K3 in VR – Piramide van Liefde’. Alle ervaringen duren ongeveer een half uur en zijn geschikt voor 2 tot 6 spelers. Het boeken van slots kan alleen via de website van The Park. Een VR-sessie kan ook geboekt worden onafhankelijk van een bioscoopbezoek.

Naar twaalf locaties in Nederland en België
In de bioscopen van Jaarbeurs Utrecht, Breda, Antwerpen en Brugge zal een grote VR booth van meer dan 100m² verschijnen waar bezoekers in de verschillende werelden van The Park kunnen stappen. Door deze samenwerking breidt The Park uit van zeven naar elf locaties in Belgie en Nederland. De locaties gaan op 5 juni open.

Klanten van Vodafone krijgen hier een korting van 15% op de experience.