Op Internationale Vrouwendag zet VodafoneZiggo vrouwelijk talent binnen het bedrijf in de schijnwerpers. VodafoneZiggo breidt voor de derde keer de galerij van ‘Real Models’ uit met een portret van een vrouwelijk rolmodel. De campagne is te zien via VodafoneZiggo's eigen onlinekanalen, het NEO led-scherm boven de ingang van Hoog Catharijne tegenover Utrecht Centraal Station en op de buitenkant van de Ziggo Dome.

Het thema van Internationale Vrouwendag dit jaar is 'Inspire Inclusion'. Als technologiebedrijf zet VodafoneZiggo zich in voor het bevorderen van meer genderdiversiteit in de sector. Dit doet VodafoneZiggo onder meer door sinds 2019 Girls Day te organiseren, een speciale Online Masters Experience Day waar jonge meisjes uit kansarmere wijken meer leren over het bedrijf en de telecomsector. Ook ondersteunt het bedrijf het medewerkersnetwerk Women Connected, dat zich inzet voor een betere man-vrouw diversiteit binnen de organisatie. Daarnaast is op 19 maart een evenement voor medewerkers rondom genderdiversiteit georganiseerd bij de vrouwenvoetbalwedstrijd Ajax – Chelsea, de kwartfinale van de Champions League.

De Real Models-galerij bestaat uit zes vrouwen die werkzaam zijn bij VodafoneZiggo. De portretten zijn voor medewerkers ook te bewonderen in een tentoonstelling op de kantoren van VodafoneZiggo in Utrecht, Groningen en Maastricht. Het thema van de galerij is ‘Break the bias’, omdat vrouwen nog te vaak tegen vooroordelen aanlopen.

IWD_Marie Louise