Ziggo verhoogt vanaf vandaag de beeldkwaliteit van de Ziggo GO TV-app naar full HD (1080p) voor klanten die kijken via smart tv's en streaming-apparaten. Deze verbetering geldt voor live tv op de top 12 lineaire kanalen. Het telecombedrijf voert op een later moment nog meer beeldkwaliteitsverbeteringen door.

Vanaf vandaag biedt Ziggo een nog betere beeldkwaliteit aan klanten die de Ziggo GO-app gebruiken op hun smart tv (met Android TV, Apple TV en FireTV) of streaming-apparaat. De TV-app ondersteunt nu full HD (1080p), wat zorgt voor een nog betere kijkervaring.

Top 12 kanalen
De beeldkwaliteitsverbetering is beschikbaar op Ziggo GO voor de top 12 lineaire kanalen. Dat zijn de 10 zenders die het meest worden bekeken: NPO 1, NPO 2, NPO 3, RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, Veronica/Disney XD, Net5, RTL8, plus Ziggo Sport en Love Nature.

Nog scherper beeld
Met deze verbetering biedt Ziggo-klanten die op deze manier tv-kijken een hogere beeldkwaliteit dan ooit tevoren. De 1080p-resolutie zorgt voor scherpe beelden en heldere kleuren, waardoor de kijkervaring nog realistischer wordt.

"We zijn blij om aan te kondigen dat we onze klanten met smart tv's en streaming-apparaten een nog betere kijkervaring kunnen bieden", zegt Robin Kroes, directeur Consumentenmarkt VodafoneZiggo. "Deze 12 kanalen zijn slechts een eerste stap. We voegen hier op een later moment meer kanalen, ‘terugkijken’ (replay) en ‘opnemen’ aan toe. Als VodafoneZiggo blijven we continue investeren in het verbeteren van de kijkervaring, zodat onze klanten maximaal kunnen genieten van hun favoriete programma’s en films."

Klanten die Ziggo GO gebruiken op hun smart tv of streaming-apparaat hoeven geen actie te ondernemen om van deze hogere beeldkwaliteit te profiteren. De app zal automatisch upgraden naar 1080p.