VodafoneZiggo ging in gesprek met slechtzienden om de websites en apps beter toegankelijk te maken voor deze doelgroep. De eerste resultaten zijn inmiddels zichtbaar.

Als je blind of slechtziend bent, is het vaak lastig om via websites en apps informatie te vinden. Om toch ook voor deze doelgroepen goed vindbaar te zijn, verplaatste VodafoneZiggo zich in hun positie. Op die manier wil het bedrijf beter bereikbaar zijn voor mensen met een visuele handicap.

VodafoneZiggo werkte in dit project samen met Bartiméus, een vereniging voor blinden en slechtzienden en Accessibility, het expertisecentrum voor de toegankelijkheid van ICT. Vertegenwoordigers van deze twee organisaties kwamen al eerder op bezoek op het centrale kantoor van VodafoneZiggo in Utrecht. In de eerste gesprekken met blinden en slechtzienden werd duidelijk wat er beter moest op de klantkanalen.

Die inzichten namen de Digital-medewerkers mee in hun productieproces. Na enkele weken waren de eerste concepten gebouwd en volgde er opnieuw een afspraak met de testers. Die waren enthousiast over de toegepaste verbeteringen. In de volgende aanpassingen van zijn apps en websites zal VodafoneZiggo deze leerpunten meenemen.

Bekijk of beluister de video:

Zo verliep de eerste ontmoeting: