VodafoneZiggo is verheugd dat de rechter de misleidende radiocampagne van T-Mobile verbiedt.

De uitspraak van de rechter (3 juni jl) volgt op het kort geding dat VodafoneZiggo had aangespannen tegen T-Mobile vanwege een misleidende (reclame)campagne. T-Mobile suggereerde in haar campagne ‘Beter-stap-je-over-weken’ dat zij geen prijsverhoging doorvoert. VodafoneZiggo is op zich geen tegenstander van vergelijkende reclame, zolang het maar eerlijk is en de klant goed geïnformeerd wordt. In januari is wel degelijk een prijsverhoging gedaan door T-Mobile op basis van de inflatiecorrectie (verhoging tot 1,15 euro per maand). VodafoneZiggo heeft T-Mobile benaderd en gevraagd de campagne stop te zetten of te wijzigen. T-Mobile is daar niet op ingegaan. VodafoneZiggo heeft vervolgens de zaak voorgelegd aan de voorzieningenrechter. De rechter bevestigt dat een inflatiecorrectie een prijsverhoging is en heeft daarmee de radiocampagne van T-Mobile verboden