Nieuwsberichten

Organisatie

    toon meer nieuws

    VodafoneZiggo kiest voor WPP

    3 mei 2019

    VodafoneZiggo kiest voor een nieuwe manier van werken door een samenwerking aan te gaan met WPP. De organisatie wil hiermee de klantbeleving nóg meer centraal stellen in al haar marketing- en communicatieactiviteiten. In de nieuwe werkstructuur laat VodafoneZiggo haar marketingcommunicatie van de merken Vodafone en Ziggo, vanuit één structuur lopen, waarbij teams van zowel WPP als VodafoneZiggo geïntegreerd samenwerken. Voorheen werkte de organisatie voor beide merken gescheiden met verschillende bureaus.

    Na de fusie startte de organisatie, met het evalueren en opnieuw vormgeven van de organisatie op het gebied van marketingcommunicatie. Dit om in de toekomst alle marketingcommunicatie-activiteiten voor haar merken effectiever en efficiënter te laten werken.

    Marcel de Groot, CCO Consumer VodafoneZiggo: "Bij VodafoneZiggo is de klantervaring ons belangrijkste uitgangspunt. Dus onze marketinginspanningen en het ecosysteem van bureaus nemen dat als leidraad. Zo zorgen we dat we optimaal inspelen op de behoefte van de steeds meer digitaal onderlegde consument. Met de komst van nieuwe concurrenten in de bureauwereld, ontstaan er steeds meer geïntegreerde, klantgerichte besturingsmodellen. We zagen een mogelijkheid om - over de grenzen van bureaus heen - een team samen te stellen om samen de beste resultaten te bereiken, door ze vanaf het begin onderdeel te maken van onze marketingbeslissingen. Uiteindelijk bleek WPP de beste partner om mee verder te gaan."

    “Voor een optimaal resultaat in marketingcommunicatie, moeten we zorgen dat we ook optimaal samenwerken. Hoe vanzelfsprekend dat ook mag klinken, de realiteit is dat veel nog steeds tot stand komt door te werken in silo’s. Daarom hebben we een eenvoudige structuur ontwikkeld waarin het beste externe en interne talent effectiever kan samenwerken in één kernteam. Dit zal fungeren als de creatieve, strategische denktank in dit nieuwe model. WPP heeft bewezen de meest geavanceerde partner te zijn om zichzelf op deze manier te organiseren," aldus Louise Meijer, Director Brand & Communications VodafoneZiggo.

    Rogier Leliveld, Chief Client Officer WPP Amsterdam: “We zijn ongelofelijk trots op onze nieuwe partnership met VodafoneZiggo. Vanaf het begin van deze geweldige pitch heeft VodafoneZiggo ons uitgedaagd om daadwerkelijk klantervaring gerichte oplossingen te leveren en daarmee een echte partner te zijn in de business en digitale transformatie. Om nu gekozen te worden als de creatieve en strategische partner voor VodafoneZiggo, is extra bijzonder zo vlak na de opening van onze campus. Die campus staat namelijk voor zoveel meer dan een gebouw alleen. Deze benoeming laat zien dat we in staat zijn om specifieke, multidisciplinaire teams, vanuit onze sterke bureaus, geïntegreerd bij onze klanten bijeen te brengen. We kunnen niet wachten om samen met VodafoneZiggo aan de slag te gaan.”

    Flexibele schil
    VodafoneZiggo kan daarnaast gebruik maken van een flexibele schil van bureaus en specialisten. Deze zijn uitgenodigd om een voorstel te doen en VodafoneZiggo zal de leveranciers hiervan persoonlijk op de hoogte stellen. Ook heeft VodafoneZiggo plannen om een aantal activiteiten, zoals studiowerkzaamheden en media inkoop, steeds meer in-huis in te richten.

    Bart Van der Vliet, Lead Consultant Banter & The Acceleration Group, heeft deze oriëntatie begeleid: "We zijn er trots op dat we een integraal onderdeel zijn van VodafoneZiggo's reis om de klant centraal te stellen, in alles wat ze doen. Het is een goed voorbeeld van hoe merken op een meer pragmatische en efficiënte manier kunnen omgaan met digitale transformatie. Klanten verwachten en belonen persoonlijk relevante communicatie zolang die naadloos aansluit op betrouwbare producten en services. Daarvoor moeten bureaus en interne afdelingen wel over de eigen grenzen heen gaan kijken en werken vanuit een gedeeld belang. Dat doen VodafoneZiggo en WPP met deze nieuwe samenwerkingsvorm.”