Internetcriminelen worden steeds beter in het maken van phishingmails. Ontvangers van zulke nepberichten kunnen deze steeds minder makkelijk onderscheiden van echte communicatie vanuit bedrijven.

Ook klanten van Vodafone en Ziggo lopen helaas regelmatig tegen deze vorm van criminaliteit aan. De verzenders proberen op slinkse wijze persoonlijke gegevens van mensen te achterhalen en te misbruiken, met als doel hen geld afhandig te maken. Wij waarschuwen doorlopend voor deze pogingen tot fraude en publiceren voorbeelden via www.ziggo.nl/phishing en www.vodafone.nl/phishing.

VodafoneZiggo steunt de overheidscampagne Veilig Internetten. Deze probeert via persoonlijke vragen mensen te wijzen op het gevaar van internetcriminaliteit. Een greep uit de campagne: "Doe jij ook veel meer online vanuit huis deze dagen? Internetcriminelen ook! Let goed op als je e-mails of andere berichten krijgt. Word je gevraagd haast te maken, gaat het om geld of wordt gevraagd (direct) in te loggen en gaat het over het Corona-virus? Eerst checken, dan klikken."

Meer informatie: www.veiliginternetten.nl