Verhalen
Van klanten naar trouwe fans

Van klanten naar trouwe fans

Dico Ariesen over het belang van de Ziggo Dome

Wanneer de allerbeste muzikanten de show stelen, zitten onze klanten op de eerste rang. Letterlijk, in de Ziggo Dome, maar ook thuis in hun luie stoel. En dat is een win-win situatie, voor hen, voor VodafoneZiggo én de muzikanten.

Als eerste kaarten kopen voor hét concert van Guus Meeuwis; oog in oog staan met Ed Sheeran tijdens een intiem optreden; óf vanuit de luie stoel live een supergoede show van Sting bekijken. Onze klanten kunnen van al die dingen genieten, het hele jaar door. Daar zetten wij ons op de afdeling Brand Engagement ook hard voor in: altijd plezier en de juiste content brengen aan onze klanten. We hebben er een prachtlocatie voor: de Ziggo Dome. Met 1,2 miljoen bezoekers per jaar is dit de grootste concertlocatie van Nederland. En voor ons dé manier om van trouwe klanten fans te maken.

Voor klanten
Toen de Ziggo Dome zeven jaar geleden de deuren opende, waren we nog een regionale speler die hard aan zijn naamsbekendheid moest werken. Nu vrijwel iedereen ons kent, pakken we sponsoring heel anders aan. We plakken niet simpelweg ons logo ergens op, maar bieden met partnerships toegevoegde waarde aan onze klanten. Dat zijn voordelen die ze bij een andere telecomaanbieder niet krijgen. Van acties waar ze intieme optredens met de grootste artiesten kunnen bijwonen tot de mogelijkheid om als eerste tickets te kopen voor concerten in de Ziggo Dome. En vergeet ook niet de Ziggo Dome Golden Seats, waarbij een klant voor een jaar lang VIP-stoelen kan winnen voor elk concert. Met deze acties en evenementen laten we hen zien: jullie zijn belangrijk voor ons.

Voor Ziggo
Wij trakteren onze klanten, maar krijgen daar ook zeker wat voor terug. Namelijk: een sterk merk en loyalere klanten. We weten dat mensen die de Ziggo Dome kennen, enthousiaster zijn over het merk Ziggo. Gaan ze daadwerkelijk naar de Ziggo Dome toe, dan zijn ze nog positiever. En doen klanten mee aan een van onze acties via ziggo.nl/wow, dan zien we hun merkwaardering nóg verder stijgen. Kortom, mensen die de Ziggo Dome kennen of bezoeken, zijn positiever over Ziggo. Daarom is het zo waardevol voor ons om zoveel mogelijk klanten onze acties te laten deelnemen.

Voor de muziekindustrie
Dan is er nog de muziekindustrie, die ons steeds beter weet te vinden. Wij zijn een interessant communicatieplatform voor artiesten. Via onze eigen communicatiekanalen bereiken we een groot publiek. Voor muzikanten is het dus aantrekkelijk om hun nieuwe album of aankomende tour via ons te promoten. Neem bijvoorbeeld Trijntje Oosterhuis. Zij gaf voor haar show in de Ziggo Dome in samenwerking met ons een huiskamerconcert weg. Dat zonden wij weer uit op Ziggo TV (kanaal 13) en we maakten begeleidende berichten op Facebook en Instagram. Ook internationale sterartiesten weten ons te vinden: recent de Kaiser Chiefs maar ook artiesten zoals Snow Patrol, Bastille en Ed Sheeran. Die gaven een exclusief concert voor een kleine groep VodafoneZiggo-klanten, wij zenden dat concert weer uit op Ziggo TV. Zo promoten artiesten hun nieuwe plaat en geven wij onze klanten een unieke ervaring.

Achter de schermen
Natuurlijk blijven we onze sponsoring verder ontwikkelen. Om onze klanten de beste beleving te bieden. Ik mag vast een tipje van de sluier oplichten voor wat er de komende tijd aankomt. We gaan de Ziggo Dome nog toegankelijker maken, voor álle Nederlanders, klant of niet. Hoe? Op onze sociale media zijn straks minidocumentaires te zien over het reilen en zeilen achter de schermen van de Ziggo Dome. Het echte backstagegevoel wordt zo bijna tastbaar. Op Ziggo TV is straks de complete versie van de docu’s te zien. Exclusief voor onze klanten, de eerste rang blijft uiteraard altijd voor hen.

Dico Ariesen, senior sponsormanager bij VodafoneZiggo

Dico tijdens de uitreiking van de 'Soundz Lifetime Achievement Award' aan KISS.